Jeśli interesujesz się dronami lub szeroko pojętym lotnictwem, koniecznie zapisz w kalendarzu datę 22 marca. Właśnie wtedy, w samym sercu Warszawy przy Krakowskim Przedmieściu 66, odbędzie się konferencja organizowana przez Polskie Forum Lotnicze (PFL). To wydarzenie skierowane do wszystkich pasjonatów lotnictwa, operatorów BSP (bezzałogowych statków powietrznych) oraz osób zaniepokojonych obecną sytuacją prawną w Polsce.
Udział w konferencji jest bezpłatny!
Głos środowiska lotniczego
Polskie Forum Lotnicze od lat podkreśla problemy, z jakimi boryka się branża lotnicza w Polsce, zwracając szczególną uwagę na skomplikowane przepisy i nieracjonalne decyzje administracyjne. Konferencja będzie okazją do omówienia rzeczywistych barier rozwoju polskiego lotnictwa, zarówno w obszarze General Aviation, jak i w szybko rozwijającym się sektorze dronów.
Droneradar przypomina o absurdalnym taryfikatorze
Jednym z kluczowych elementów dla branży BSP będzie prezentacja przygotowana przez firmę Droneradar, która wskazuje na rażącą dysproporcję w wysokości mandatów nakładanych na operatorów dronów w porównaniu do wykroczeń w ruchu drogowym.
Za naruszenie przepisów dotyczących lotów BSP można otrzymać kary sięgające nawet 10 000 zł, podczas gdy znacznie poważniejsze przewinienia drogowe skutkują znacznie niższymi mandatami.
Przykłady absurdów mandatowych:
Wykroczenie | Kara za naruszenie przepisów dronowych | Kara w ruchu drogowym |
Naruszenie warunków strefy geograficznej | 10 000 zł za każde naruszenie | 2 000 zł za jazdę pod prąd na autostradzie |
Brak systemu zdalnej identyfikacji w BSP | 10 000 zł | 500 zł za zakrywanie tablic rejestracyjnych |
BSP nie spełnia wymogów technicznych | 10 000 zł | od 1 500 zł za brak badań technicznych |
Brak OC dla drona >250g | 4 000 zł | 1 870 zł za brak OC dla samochodu osobowego (do 3 dni) |
Przekroczenie prędkości (BSP) | 10 000 zł | 2 500 zł za przekroczenie o 71 km/h |
Gdzie tu logika?
Droneradar zwraca uwagę na fakt, że kara za naruszenie strefy geograficznej przez drona ważącego 250 g lecącego z prędkością 72 km/h (energia kinetyczna ~50 J) może być wyższa niż za samochód osobowy o masie 1500 kg jadący w mieście z prędkością 130 km/h w odległości 1 metra od pieszych (~1 MJ energii kinetycznej).
To zestawienie jednoznacznie pokazuje brak proporcjonalności w systemie kar. Mandaty dla operatorów dronów są nie tylko wygórowane, ale również nieadekwatne do potencjalnych zagrożeń.
Dlaczego warto być na konferencji?
- Poznasz prawdziwe problemy środowiska lotniczego w Polsce.
- Dowiesz się, jak obecne przepisy wpływają na rozwój rynku dronowego.
- Będziesz miał okazję uczestniczyć w dyskusji z ekspertami, którzy znają realia branży.
- Posłuchasz o General Aviation i najnowszych wyzwaniach dla lotnictwa w Polsce.
Szczegóły konferencji Polskiego Forum Lotniczego:
- 📅 Data: 22 marca (sobota) – 11:00 – 15:00
- 📍 Miejsce: Krakowskie Przedmieście 66, Warszawa
- 💸 Wstęp: Bezpłatny
- 📄 Agenda i więcej informacji: Profil Facebook Polskie Forum Lotnicze
Nie bądź bierny — jeśli uważasz, że obecne przepisy są niesprawiedliwe lub hamują rozwój rynku dronowego w Polsce, dołącz do konferencji i zabierz głos.
Pokażmy, że społeczność dronowa potrafi działać razem!